Jak a proč píšeme aneb náš „kodex“

1. Zcela objektivně – jsme subjektivní

Správný novinář by si měl své informace ověřovat nejméně ze dvou důvěryhodných nezávislých zdrojů, dbát na objektivitu a dát prostor  všem stranám problému. To je známá věc. Ale těžko dosažitelná. V době informačního boomu je zdrojů nekonečně a zpochybnit se taky dá všechno, i vědecké práce. Zůstává jen to, čemu se kdo z nás rozhodne věřit, že je či není pravdivé. Ti, kdo pro nás píší, sdělují především své osobní názory, pocity a příběhy a jako takové je i prezentujeme. My našim autorům věříme, to ale neznamená, že jim musíte věřit i vy. Naše články vám budiž inspirací k tomu, abyste si zachovali svobodnou mysl. I my jsme jen lidé a děláme chyby, i když třeba nechtěně a neradi.

 

 

2. Smíření namísto konfrontace

Jedna čtenářka nám vytkla, že u nás si každý píše, co chce. A má pravdu, sami bychom to lépe neřekli. Naše články píší lidé prostě proto, že chtějí, ne proto, že jim to někdo přikázal nebo si to objednal. Každého z nás zajímá něco jiného, v tématech se neomezujeme, takže je normální, že některé články vás budou zajímat, jiné ne a některé vás třeba i naštvou. Stejně jako každého z nás.

Každý ten svět vidíme trochu jinak a to bychom rádi respektovali. Smysl podle nás není v konfrontaci názorů, ale v nacházení společné cesty. To, že dáváme prostor novým myšlenkám a přístupům, neznamená, že si nevážíme toho, co již bylo vytvořeno. A naopak – připomenutí starých dobrých zvyků neznamená, že popíráme výdobytky moderní vědy.

V politice se nevyznáme tak, abychom si mysleli, že o ní můžeme psát. A taky máme pocit, že to je téma, které lidi nejvíce rozděluje. V našem časopise tedy politické texty nenajdete.

 

 

3. Inzerce prověřená srdcem

Reklama, inzerce, PR  – pro mnohé z nás to jsou slova, která budí nedůvěru. My se ale i tuhle část naší práce snažíme dělat poctivě.  I na stránkách našeho placeného prostoru proto najdete firmy a produkty, které buď velmi dobře známe a fandíme jim, nebo je jejich činnost v souladu s naší filozofií. S mnoha těmito firmami jsme kamarádi, oni podporují nás a my je. A ať už tomu budeme říkat PR nebo inzerce, tak si myslíme, že to má smysl. Jinými slovy – stojíme si nejen za obsahem našich článků, ale i za obsahem inzertních stránek. Nejednou se nám stalo, že nám čtenáři řekli, že si u nás rádi přečtou i reklamu.

 

 

4. Naše hra na deníček

Neretušujeme, nedeformujeme, nevylepšujeme – fotky, které najdete v časopise jsou až na výjimky skutečné fotky skutečných situací a skutečných lidí tak, jak opravdu vypadají. Fotobanku používáme jen v nejvyšší nouzi. Chceme, aby časopis vypadal jako deník, takový, jaký si možná někdo z vás v životě taky dělal. Tvoříme ho ale samozřejmě pomocí počítačů, takže je to vlastně zároveň taková hra na deník, kterou můžete hrát s námi.

 

 

5. Jsme časopis pro všechny

Někdo má mylný dojem, že jsme zaměřeni na ženy. Není to tak. Někteří muži nám říkají, že máme málo mužských témat. To nás přivádí k zamyšlení co jsou mužská témata. Pokud na to přijdete, budeme rádi, když nás budete inspirovat.

 

Petra, Dan a celý tým PDČ

O autorovi

Pravý Domácí

Zanechat komentář