Jak nás ovlivňují nápisy na ulici? Podívejte se na několik příkladů.

Profilový obrázek

 

Pracoval jsem osm let v korporátním marketingu. Jednou z věcí, kterou jsem se tam naučil, je to, jak připravit re-klamní* kampaň, která jakoby zázračným proutkem způsobí, že se lidé jedno ráno probudí s tím, že potřebují něco, o čem včera ještě nevěděli.

 

 

Dodnes mě nepřestává fascinovat, jak nepozorovaně, vlastně mimoděk, se tato „výroba potřeb“ vlastně děje. Je to fenomén, který nás všechny, kteří jsme tomu vystaveni, ovlivňuje daleko, daleko víc, než dokážeme domyslet.

A protože to, co je časté, se stává neviditelným a protože to neviditelné se viditelným stává, umístíme-li to do kontrastu, mám tu dnes několik ukázek veřejných nápisů z míst, kde na plakáty, zdi a billboardy píšou jiné věci než my. Konkrétně několik nápisů ze Srí Lanky, Běloruska, Číny a Portugalska. Podívejte se na ně a nechte je na sebe působit. Neřešte, že jsou ze „zaostalé“ Srí Lanky, z „totalitního“ Běloruska nebo z „komunistické“ Číny. To totiž teď není vůbec podstatné. Prostě to berte jenom jako cedule, které míjíte třeba cestou do práce.