Originální svačinky, které budou dětem chutnat. Poradíme, jak na ně.

Téma svačinek je pro rodiče aktuální. Stále plníme skleničky, skládáme do krabiček, balíme do voskových ubrousků a pochutnáváme si. Pokud také svačinkujete a dochází vám nápady, tady najdete pár tipů na svačinky do školy, na výlet, ale i pro dospěláky do práce nebo na služební cestu.

 

 

Pomazánky a dipy

Pomazánky jsou praktické, a co se surovin týče, naprosto neomezené. Můžete je namazat na domácí chléb, na různé obilné placky nebo zabalit do tortilly. Jako základ použijte luštěniny (skvělá je červená loupaná čočka, loupané mungo, cizrna na klasický hummus), obiloviny (falešná škvarková z pohanky je oblíbená i u milovníků masa), tvaroh či měkké tvarohové sýry. Do menší krabičky lze skvěle zabalit dipy, do kterých pak děti mohou namáčet třeba suchary, tyčinky nebo kousky zeleniny.

 

Placky a karbanátky

Co je placaté, to se dobře přenáší v krabičkách i dobře balí mezi dva chleby či do housky. Mým nedávným objevem coby suroviny je tzv. trhanka – upravená obilovina například z žita či červené pšenice. Stačí ji zalít vroucí vodou a nechat 20 min nabobtnat. Do této lepivé hmoty přidáte dle chutí a možností například orestovanou strouhanou zeleninu či houby, sýr, bylinky, případně vejce a smažíte. Stejně dobře funguje pohanka lámanka, ovesné vločky či jáhly. Výhodou je, že do směsi můžete pokaždé zakomponovat trochu něco jiného, použít jiné koření, doplnit semínka konopí, chia, dýni či slunečnici, nasekat ořechy – prostě to, co zrovna máte doma a na co máte chuť.

 

Müsli a granoly

Müsli nám chutnají nejenom k snídani. I jako svačinky mají svou úlohu. Obsahují ovesné a další obilné vločky, které jsou skvělým zdrojem vlákniny, po které se cítíme dlouho sytí. Příprava müsli a granoly děti většinou ohromně baví. Nachystejte různé druhy vloček, semínka, oříšky, sušené ovoce, kokos a třeba i kousky hořké bio čokolády či čokokapky. Postupně smíchejte, rozprostřete na plech a zapečte při mírné teplotě v troubě. Sušené ovoce, rozinky a ořechy přidejte až na závěr, aby se vám nespálily a nezhořkly. Dosladit případně můžete datlovým či javorovým sirupem. Směs pak nasypte do skleničky či krabičky a doplňte bílým jogurtem a čerstvým ovocem – vydatná svačinka je na světě.