Reklamní předměty ekologicky a udržitelně. Jde to! říká Judita Nechvátalová.

Kalman Horvát
Napsal/a Kalman Horvát
Hned při našem prvním setkání mi podala vizitku se slovy: „Můžete ji zasadit do země, vyroste vám z ní mrkev.“ Na chvilku jsem se zarazil a nevěřícně zopakoval: „Cože, mrkev?“ Tento malý šok mi přivodila čerstvá matka a odbornice na ekoreklamu Judita Nechvátalová, další žena, která má svou misi. Demonstrovala mi ji i v podobě dalšího překvapení: propisky z papírových letáků. Uhádnete Juditinu misi?

 



Odpad nahraď zážitkem

Ano, off-line reklama není většinou ekologicky šetrná. Papírové letáky, billboardy, vizitky, jednorázové kelímky s logem firmy, propisky, igelitové tašky, kšiltovky, trička… To vše se denně v obrovském množství valí na nás, potenciální klienty. Kolik z toho končí v koši hned po jednom použití?

S tímto velmi rozšířeným principem však Judita nesouhlasí, a proto se čtyřmi dalšími ženami vytváří reklamy, které za sebou nezanechávají odpad, ale pouze silné zážitky. Při výrobě reklamy se její tým řídí třemi pravidly:

1. REDUKOVAT – Vyhýbáme se jednorázovému používání neekologických materiálů a nahrazujeme je ekologickým materiálem. Není-li to možné, tak uplatňujeme druhé pravidlo.
2. ZNOVU POUŽÍT – Když nemůžeme použít ekologický materiál, tak volíme takový, který můžeme použít několikrát. Pokud ani to není možné, uplatňujeme třetí pravidlo.
3. RECYKLOVAT – Používáme materiály, které lze zrecyklovat v továrnách.

 

Laciná „zábava“ pro pár ekonadšenců?

Na první pohled by se mohlo zdát, že Juditina firma vyrábí reklamu jen pro pár ekologicky smýšlejících nadšenců či malých organizací. Naštěstí tomu tak není. Obrací se na ně malé, ale i velké společnosti, pojišťovny a instituce.

Judita je žena, která miluje svou práci. Miluje vzrušující výzvy a projekty. Svou práci – misi – dělá naprosto skvěle, ale ceny, za které ji nabízela, v pořádku nebyly. Byly velmi nízké… S Juditou (a mnoha dalšími ženami) jsme ceny úspěšně zvýšili, vždy ku prospěchu firmy i klientů. A pro ty z vás, které osobně nepotkám, mám pár obecných tipů.

 

 

Judita Nechvátalová – www.green-cat.cz
Kalman Horvát –
www.kalman.cz

 

Celý článek vyšel v Pravém domácím časopisu č. 2018/10

 

Přečíst/koupit v digitální podobě

V papírové podobě k zakoupení u České pošty:

Tel: 800 300 302 nebo e-mail: postabo.prstc@cpost.cz​

 

O autorovi

Kalman Horvát

Kalman Horvát

Zanechat komentář